Kolejna porcja ćwiczeń i zabaw logopedycznych dla dzieci uczęszczających na zajęcia logopedyczne oraz wszystkich chętnych. Zachęcamy do codziennch ćwiczeń narządów artykulacyjnych i ćwiczeń oddechowych.
W razie pytań napisz na adres mailowy: madalena123@interia.pl (od poniedziałku do piątku w godzinach 9-13).
"Wielkanocne domino" - gra logopedyczna
(karty do gry znajdują się w galerii na dole strony)
Zasady gry:
Takie jak w klasycznej grze w domino.
Dodatkowo polecamy dziecku wymawianie wyrazu zapisanego na karcie. Jeśli poprawnie go wypowie, może kontynuować układanie.
Cele gry:
Gra pochodzi ze strony: https://www.logopestka.pl/wielkanocne-domino-gra-logopedyczna/
“Wiosenna gimnastyka” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (dzieci kląskają, uderzając sze- rokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (dzieci wymawiają: kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (dzieci wymawiają: prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (dzieci oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (dzieci wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze i długo wydychają ustami). Było ciepło i przyjemnie (dzieci uśmiechają się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty – zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (dzieci wdychają powietrze nosem) i kichnął (dzieci kichają, wymawiając: a-psik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla jeża (dzieci ziewają, przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (dzieci kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie).
"Motylek"- ćwiczenia oddechowe
(jak wykonać motylka w galerii na dole strony"