W roku szkolnym 2020/2021 klasa 3b i 2a brały udział w projektach międzynarodowych eTwinnig:
https://twinspace.etwinning.net/121344/home
Pierwszy projekt stworzony przez nauczycieli naszej szkoły nosił tytuł:
Kodowanie przez zabawę – kolorowe kubeczki
Celem projektu było zyskanie ważnych umiejętności:
- rozwija algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, rozwija kreatywność;
- nabywa umiejętność pracy w zespołach, szuka kompromisów, optymalnych rozwiązań;
- rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji;
- odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne;
- nauka przez zabawę;
- wykorzystanie narzędzi TIK;
Uczniowie szkół biorących udział w projekcie wykonywali różnorodne zadania, a następnie przesyłali sobie odpowiedzi oraz sami tworzyli uczniom z innych szkół na całym świecie zadania do wykonania.
Drugi z projektów: European Day of Language miał na celu zapoznanie się z różnymi językami świata. Uczniowie nagrywali filmy, w których prezentowali podstawowe zwroty w ojczystym języku, a następnie uczyli się zwrotów z prezentacji przestawionych przez dzieci z różnych części świata.
To tytuł międzynarodowego projektu realizowanego w naszej szkole w ramach programu eTwinning. Projekt przeznaczony jest dla uczniów w wieku 10 – 13 lat. W czasie jego realizacji uczniowie z różnych szkół poznają specyfikę teatru lalkowego, zaprojektują i wykonają lalki z surowców wtórnych oraz przygotują przedstawienie z ich udziałem. Celem głównym jest pokazanie uczniom, że wszystko, co nas otacza można twórczo przetworzyć – twórczy recykling. Przedmioty, które wydają się zbędne, niezwiązane ze sztuką, mogą stać się rekwizytem, lalką – elementem zabawy w teatr. Dzięki temu uczniowie poszerzą swoją widzę z teorii teatru, zaś podjęte w projekcie działania będą rozwijały ich kompetencje i umiejętności związane między innymi z posługiwaniem się technologiami informacyjnymi i językiem angielskim. Na dobry początek pracy nad projektem nasi uczniowie postanowili przełożyć jego ideę na konkretne działanie. W ten sposób powstał Skarpetkowy Teatr. Uczestnicy zajęć udowodnili, że teatr można tworzyć ze wszystkiego, doskonale się przy tym bawiąc.
W ramach projektu odbyły się warsztaty teatralne. Zajęcia prowadził pan Marek Żyła, który z pasji i miłości do lalek stworzył własny teatr lalek. W czasie spotkania uczniowie poznali historię tego rodzaju teatru i różne rodzaje lalek, które w nim występują. Uczniowie uczyli się też samodzielnie animować kukiełki i marionetki. Okazało się, że wcale nie jest to takie proste i wymaga wielu ćwiczeń. Ożywianie lalek teatralnych było niesamowitym przeżyciem.
Uczniowie klas siódmych wykonali projekty lalek teatralnych, które są potrzebne do przygotowania przedstawienia. Projekty powstały z wykorzystaniem ICT, a ich twórcy najczęściej tworzyli w programie Paint 3D. Na podstawie projektów powstały kukiełki wykonane z surowców wtórnych. Kukiełki powstały między innymi z butelek plastikowych, worków, gazet, kartonów i niepotrzebnych resztek materiałów. Sporo wysiłku wymagało też namalowanie na kartonie tła sceny oraz wykonanie potrzebnych rysunków.
Na zakończenie pracy nad projektem grupa członków zespółu Mole Teatralne przygotowała przedstawieniewykorzystując wykonane przez siebie lalki. Spektakl to krótka adaptacja fragmentów znanej wszystkim ksiażki pt. Mały Książę – oczywiście w języku angielskim, aby nasi zagraniczni partnerzy mogli zrozumieć wypowiedzi bohaterów. Przedstawienie zostało nagrane, a filmik jest udostępniony na naszej projektowej TwinSpace. Zapraszamy do obejrzenia!