Zadania projektowe w klasach 4-7
W ostatnich tygodniach nauki uczniowie przenieśli się w świat brył. Poznawali wygląd i własności przeróżnych graniastosłupów. Na lekcjach matematyki klasy IV - VII miały możliwość aktywnego działania, jak również realizacji przeróżnych projektów grupowych i indywidualnych:
- uczniowie klas V, VI podczas zajęć poznali siatki brył rozcinając tekturowe pudełka, konstruowali szkielety brył z wykałaczek, patyków, słomek;
- uczniowie klas IV wykonali projekt "Matematyczne zwierzątko w wymiarze 3D" - sklejali modele brył z wykonanych przez siebie siatek, a później łączyli je w matematyczne zwierzaki;
- uczniowie klas VII wykonali plakaty związane z bryłami, które zawierały szkielety, siatki, obliczenia na pole i objętość;
- uczniowie klas V wykonali w postaci plakatów kosztorysy dotyczące budy dla psa, który polegał na wykonaniu rysunku, obliczeniu pól, wyceny potrzebnych materiałów niezbędnych do ich budowy.
Prace uczniów można było oglądać na wystawach w szkole, a teraz prezentujemy je tutaj.
Zapraszamy do oglądania, a uczniom gratulujemy ciekawych pomysłów i umiejętności.